TOUR DEL MONTBLANC (8(: TRIENT - TRE LE CHAMP

Avui ens toca tornar a entrar a França i sortir de Suïssa pel col de la Balme. El problema és que dalt farà molt fred i jo, de primer, no em tapo. Vull fer-me el matxote però vaig agafar un mal estar al cos (o va ser algun menjar, o va ser una passa que rondava pel grup) però el dia següent em vaig trobar molt malament. No avancem, però, esdevinemts.
A la sortida de Trient hi ha un cartell que indica les dues formes de pujar al col de la Balme. Per on anem nosaltres són dues hores però per la dreta són cinc. En Paulino no es dona compte del cartell i va per la dreta però com ell és un vehicle toterreny no té cap problema...
Ahir a Trient ens vam trobar amb un senyor que feia trenta anys que havia emigrat d'Extremadura a Suïssa. Se'l veia feliç cuidant els seus nets i el seu hort que ens va ensenyar amb orgull. Ens va arribar a convidar a fer una cervesa a casa seva ... mantenia el to mediterrani en mig de les muntanyes alpines.
Travessem el poble de Trient per la vora del riu i després el llogarret de Peuly. Llavors agafem una pista que aviat esdevé un sender costerut que va dibuixant ziga-zagues jolives enmig del bosc.
En sortir del bosc tracem una llarga diagonal a la dreta que ens situa per sota del coll encara que no l'arribo a veure doncs hi ha boira.
50 min. Bordes que deixem sota del camí que torna a traçar ziga-zagues.
2 h 15 min. Cruïlla de camins. Per la dreta hauria de pujar el Paulino. El Tour del Montblanc va recte però és millor anar a l'esquerra.
2 h 18 min. Col de la Balma (2202 m.) on hi ha un bucòlic bar de muntanya. Ara entrem a França i abandonem Suïssa. Alerta en el bar hi ha una padrina, menuda, però amb fort caràcter. Com fa molt de fred tothom vol prendre alguna cosa calenta però com ella no hi dona l'abast tracta la gent a vaqueta.
Malgrat el mal temps decideixo anar a coronar els cims propers. Hauré de fer una bona practica del GPS doncs no s'hi veu res de res entre la boira, el vent i el fred. Primer pujo la Tete Balmé (2321 m.) i seguint la carena enllà pujo a la Croix de Fer (2345 m.) on segons el mapa hi ha molt bona panoràmica però avui no toca doncs només hi ha boira. Torno a passar pel pic de la Balme però baixo per una altra carena i faig una mica més de volta.
En total he estat una hora per fer el tomb pels cims. En bon temps no crec que hagués estat més de mig hora.
3 h 15 min. Col de la Balme. Prenc un xocolate calent.Com fa tant mal temps els companys/es decideixen baixar per una pista directa i només l'Agust i jo decidim continuar íntegrament el Tour.
Voregem la muntanya i entrem a unes pistes d'esquí per on davallem fins deixar la boira.
3 h 45 min Col de Possetes (1997 m.) on hi ha l'opció de baixar directament a Tre le Champ o pujar a les Aiguilletes de Possetes. Agafem l'opció que puja a la muntanya que va per la dreta. Anem seguint un llom carenenr.
4 h 15 min. Aiguilletes de Possetes (2201 m.) que constitueix un cim prou interessant amb una visió excepcional vers les Aiguelles de Mesure. Seguim la carena en el sentit oposat.
4 h 20 min. Cruïlla. Per l'esquerra baixa un sender cap a la Tour. Seguim per la carena. Hi ha algun tram molt bell. Hi ha força escales de fusta que ens ajuda a perdre alçada amb facilitat. A la dreta tenim el col des Montets.