FERRATA DE LA CASCADA DE SORROSAL

Avui he tornat a fer una ferrata. Aquest cop ha estat la ferrata de la Cascada de Sorrosal a Broto.. El seu principal encant és que va a la vora de la cascada homònima i hi ha un moment que passem per una mina que ens duu a l'inici del segon tram de la cascada. Cal reconeixer que el recorregut és força original encara que estem més estona en cotxe que movent-nos.
Fitxa tècnica:
Valoració: Ferrata prou interessant per l'originalitat del recorregut.
Dificultat: K3
Aproximació: 5 minuts.
Temps recorregut: 1 hora 30 minuts.
Retorn: 20 minuts.
Desnivell: 125 metres
Recorregut: 2,1 km.
A l'estiu cal pagar 2,5 euros per fer-la.
Dades tretes de la pàgina https://deandar.com/ferratas/via-ferrata-broto
Descripció de la via:
Des del mateix poble de Broto ja es veu el barranc de la Cascada de Sorrosal. Cal travessar el riu i agafar un carrer a l'esquerra per trobar un aparcament on deixem el cotxe.
Ara ens cal anar caminant per un sender turístic encimentat que ens duu a la cascada (5 min.). Travessem el rierol de la cascada i ja tenim la caseta de pagament.
El trimer tram va pujant per uns ressalts poc interessants i poc mantinguts. Finalment ens cal fer un flanqueig caminant a la dreta - passem per sota d'una cascada - i arribem a una escala llarga amb diferents trams - i queia una mica d'aigua - que ens duu al túnel on hi ha el tram més interessant. Quan vam anar nosaltres hi passava aigua encara que no és l'habitual. Cal portar un frontal encara que jo me'l vaig deixar i el vaig passar a les fosques i amb aigua. Calia fer ramonage.
Sortim a la cascada de dalt. Hi ha bastants barranquistes que baixen pel ràpel de la cascada. Senzillament impressionant.
Ara seguim el barranc i passem un pont tibetà. Arribem a la part de dalt d'una altra cascada, més petita on com fa molta calor em rento el cap per refrescar-me.
El proper repte serà pujar per un mur vertical però amb abundants grapes. Per acabar fem una feixa fàcil que ens duu al Balcó de Broto amb una visió superba sobre el poble.
Ara només ens queda baixar per un sender empedrat i en uns 20 minuts tornarem a estar a l'inici de l'excursió.