DE LLAGUNES AL PORT DEL CANTÓ

L'altre dia mirant un mapa de l'editorial Piolet del Salòria vaig marcaven un camí que pujava molt bé de Llagunes al Port del Cantó. El mes que ve he de dur una excursió de Sort al Port del Cantó que vaig fer la primavera passada i vaig pujar per la carena de Freixa i aquesta opció em va sembla molt més interessant, així que em vaig pujar a fer-la. Durant tota l'excursió de pujada em van acompanyar una parella de gossos que finalment es van quedar al Port del Cantó amb una parella que se'ls va emportar més amunt.
Característiques:
Valoració: Itinerari molt agradable que passa bona part del recorregut per camins tradicionals i que no estan encara massificats.
Dificultat: Baixa
Desnivell: 410 m.
Distància: 6,1 km. 
Temps: 1 hora 33 minuts
A combinar amb l'itinerari que puja de Sort al Port del Cantó.
Descripció de l'itinerari:
Sortim del poble de Llagunes per la part de darrera on hi ha una destacada font. Seguint una pista que s'inicia a la vora.
10 min. Passem pel costat d'un corral. Hi ha una pista que puja cap a la carretera però nosaltres anem recte.
20 min. Esplanada. A l'esquerra hi ha una cabana petita. Com és un espai obert veiem ja al fons el Port del Conté que és el nostre objectiu. A la dreta hi ha un amagatall.
35 min. Sortim a la carretera i anem a la dreta. L'asfalt fa un revolt molt marcat a l'esquerra on hi ha el punt quilòmetric 265 de la carretera N-260. Poc després agafo un trencall a la dreta.
46 min. Borda de Caplloc que te l'estructura tradicional de dos nivells. En el pis inferior era destinat als animals mentre que el superior era per habitar-hi les persones mentre treballaven temporalment en els camps allunyats dels nuclis. El teulat està arreglat.
Un cop he passat la casa la pista esdevé un sender. Durant tot el camí aniré trobant marques grogues encara que sembla que van estar posades de tornada ja que en veure més al tornar.
Vaig per l'antic camí tradicional, esdevé un sender encisador.
1 h. Com ha plogut molt em trobo el vial anegat d'aigua i el tinc que abandonar per poder tirar endavant. Això passa entravessar el barranc de Fenerllarg.
1 h 04 min. Em trobo sota el Mirador de Rubió o de la Vall de Siart. Segurament quan faré la sortida amb autocar pujarem per aquí doncs farem esperar l'autocar al bar de Rubió (1 h 09 min.).
Segueixo caminant cap al port del Cantó.
Hi ha algun tram estret i pendent, una mica més enllà hem de travessar uns blocs de pedra que semblen que van caure quan fan fer la carretera.
1 h 16 min. Palanca per travessar el rierol del port del Cantó.
Ens incoporem a uncamí més ample que s'encara decididament al Port.
1 h 35 min. Arribem al Port del Cantó (1718 m.).

Comentaris