ROCA REGINA - SERRAT ALT

En un mapa veig que hi ha un camí que puja al Serrat Alt de Cellers. És un turó que no he pujat mai i crec que bé val una sortida. Abans passaré per la Roca Regina perquè és un paratge excepcional.
Durant tota l'excursió m'han acompanyat dos gossos tipus pastor alemany que m'han fet molta companyia. A les cruïlles em marcaven el sender bo.
Descripció de la via:
Surto de l'estació de trens de Cellers per una pista que passa per darrera de la via. Vaig cap a Cellers.
5 min. Trobo una pista que puja per l'esquerra que també em duria però fa més volta. Veig un antic cartell del Centre que vam posar quan vam recuperar aquest camí. És millor anar uns metres per la dreta i agafar un sender que s'enfila amunt.
18 min. Surto a una pista. Vaig seguint cartells i plafons informatius.
Vaig a la dreta obviant un revolt a l'esquerra que fa la pista.
34 min Pas de l'Arbocera (744 min.). Esplanada on arriba la pista que hem anat trobant mentre pujavem. El nostre sender surt per l'esquerra pujant el Serrat Ample.
40 min. Corono el Serrat Ample (618 m.) i davallem pel vessant oposat.
46 min. Arribo a un colletó on per la dreta s'incorpora el trencall que puja de la pista. Continuo per la carena. La boira a l'anada em tapa la visió superba del barranc del Bosc i la serra de Montsec (Fontfreda). A la tornada ja ho tindré millor.
1 h 05 min. Coll (644 m.) per on es baixa al barranc del Bosc. En lloc de baixar-hi, avui tiró pel sender que va recte amunt pel vessant nord de la Roca Regina.
1 h 16 min. Arribo al cap de la Roca Regina (726 m.). El camí no hi acaba d'arribar mentre que tira més cap a llevant on veig un cable que sembla que estiguin fent una via ferrata. Retorno pel camí de pujada.
1 h 25 min. Arribo al coll i continuo per la carena. Un altre dia baixaré al barranc del Bosc.
1 h 43 min. Arribo a la cruïlla per evitar la pujada al Serrat Ample baixo per la dreta. No crec que hagi guanyat res.
1 h 46 min. Surto a la pista i vaig a la dreta. Veig un sender que hi baixa directa sense fer el tomb de la pista.
1 h 54 min. Pas de l'Arbocera. Aquí hi ha dos camins que baixen al barranc del Bosc (que no estan indicats) i un que va cap al Serrat Alt que és el que tenia previst agafar.
Vaig per un camí carener prou agradable.
2 h 06 min. Veig una bifurcació de camins. Decideixo anar per l'esquerra. El sender és poc evident i perdedor però el puc seguir. Tendència a baixar.
2 h 15 min. Arribo al fons d'un barranc i crec que el sender continua barranc avall. Em poso dins de l'espessorall i em trobo damunt d'un cingle. Tiro endarrera. Després penso que podia que fos la barrancada que havia més enllà. Potser hauria de tornar un altre dia.
2 h 24 min. Torno a estar en la cruïlla i ara m'enfilo per camí amunt, esquerra. El camí està més fressat.
2 h 34 min. Petit grau i poc després estic al punt més alt de l'Obaga del Tic-tac (775 m.). Segueixo el camí. Em poso nerviós doncs estic anant en direcció totalment oposada on tinc el cotxe i no sé com tornaré.
Vaig per la part de dalt del  serrat, a tocar de pinedes de repoblació.
2 h 55 min.  Arribo a un cruïlla. Veig que hi ha un camí molt fressat que baixa cap al barranc del Bosc. Vaig a la dreta. El sender baixa molt dret. Hi ha estaques de color taronja que m'ajuden a orientar-me.
3 h 14 min. Faig cap a la pista que travessa el Montsec d'Ares pel vessant nord. Hi ha un cartell amb els senders que han recuperat la colla d'Ipcena. Tiro la pista avall, dreta.
Veig els pinars de repoblació per on he passat al pujar que estat fets malbé per la processionària. Recordo quan explicava als forestals el mal que feien als arbres i em deien que no mataven als pins. De fet no els maten sinó que els debiliten tant que mort amb facilitat.
3 h 34 min.  De la pista surt una drecera, recta que agafo.
3 h 40 min. Surto de nou a la pista. Vaig a la dreta.
3 h 45 min. Per l'esquerra surt el camí al barranc de Margarit. Poc després per l'esquerra surt el primer camí cap al poble de Cellers. Vaig seguint per la pista.
4 h 03 min. Agafo una drecera a la dreta vers la pista que veig sota.
4 h 06 min. Prenc una nova drecera però aquesta a l'esquerra i passa a tocar de l'embassament de Cellers. Passo per una passarel·la.
4 h 12 min. Arribo a l'estació de Cellers seguint el camí que he fet en començar l'excursió.



Comentaris