CABANERA DE SANT ESTEVE DE LA SARGA A VILAMOLAT

Estem seguint la Cabanera que va del Pla de Lleida fins a Andorra. Fa prop de 30 anys que cap ramat el segueix però en Tonet va ser dels darrers pastors a passar-hi. Té molt bona memòria i amb en Caseret d'Alfarràs l'anem seguint i anotant. Potser algun dia ens plantejarem recuperar-lo.
El primer capítol el podeu veure a: Alfarràs al Port d'Àger
El segon capítol a: Del port d'Àger a Sant Esteve de la Sarga (Cabanera del Montsec).
Ara anem a explicar de Sant Esteve de la Sarga fins a Vilamolat encara que bona part del recorregut el vam fer amb Tot terreny. I va ser el mateix dia que vam fer l'apartat del Montsec.
Hem dinat a Sant Esteve tot recordant el pas dels ramats i diferents anècdotes. Com encara ens queda llum decidim anar cap a Castellnou del Montsec pel GR-3.
A la part alta agafem el GR-3 que passa a tocar de la casa de damunt del poble. Cartell indicatiu.
9 min. Sortim a la carretera que va a Castellnou del Montsec que seguim per la dreta.
15 min. Abandonem l'asfalt per agafar un trencall que surt a l'esquerra. Hi falta la primera marca vermella i blanca. De fet es tract d'una drecera.
18 min. Sortim de nou a la carretera. La cabanera anava per l'esquerra però no vam trobar les marques i vam seguir per l'asfalt.
20 min. Deixem de nou la carretera i anem per un camí carener amb unes meravelloses imatges del Pirineu i Castellnou.
31 min. Collada. La carretera a Castellnou va per l'esquerra. Nosaltres agafem una pista que surt a la dreta. Anem seguint la pista.
1 h 53 min. Arribem a les envistes de Meüll amb una privilegiada visió sobre la Conca de Tremp. Sense acabar d'entrar-hi agafem una pista que surt a la dreta.
Als 100 metres deixem la pista i agafem un sender que surt a l'esquerra perfectament indicat amb cartells. Ja veiem al fons Vilamolat. Tram molt agradable marcat amb algunes fites destacades.
2 h 12 min. Sortim a una pista que seguim uns metres a mà dreta però aviat abandonem per anar avall.
2 h 14 min. Girem a l'esquerra.
2 h 17 min. Sortim de nou a la pista i anem a la dreta, sempre avall. Aviat tornem a deixar la pista i prenem un sender a mà esquerra. Sempre amb cartells de fusta.
Vilamolat la veiem al fons i hi ha un moment que tendim voler anar rectes però el camí va a l'esquerra.
2 h 21 min. Arribem a una pleta per guardar els ramats de grans dimensions. Contornegem la construcció i continuem baixant.
2 h 33 min. Sortim a una pista que ve del castell de Mur. Hi ha un dipòsit. Seguim la pista.
2 h  37 min. Arribem a Vilamolat on decidim aturar-nos. Un altre dia serà...

Va del Port d'Àger - Àger - Coll d'Ares - Sant Esteve de la Sarga - collada Castellnou de Montsec - Meüll - Vilamolat