EL ROURE MONUMENTAL CAMP GROS DE TUIXENT

EL ROURE MONUMENTAL DE TUIXENT

En el terme de Tuixent hi ha un arbre monumental (encara que no estigui recollit per l'inventari del Departament de Medi Ambient de la Generalitat). Es tracta d'una excursió agradable i fàcil encara que pot costar una mica de localitzar-lo. Anem a donar-vos els detalls per trobar-lo.

Ens situem a la plaça Major (1188 m.) del poble que ens ofereix una dilatada visió vers el sud-oest amb la muntanya de l'Arp i Coll de Port. Més a prop , en collet, veiem una torre de la llum. Serà el nostre referent per localitzar el roure. De fet si us fixeu amb atenció ja podreu veure la brancada.
Baixem pel carrer de la dreta. A la sortida del poble trobem l'antic camí a la Seu d'Urgell que en l'actualitat ressegueix el GR-7 amb marques blanques i vermelles.
Després d'un baixador sobtat arribem a la carretera (4 min.) que travessem.
Continuem pel sender que va per sota de la carretera. Sortim a una pista.
8 min. Pont de la Ballesta (1122 m.). Anem uns 40 metres pel camí del Molí (GR-7) que aviat deixem per agafar un senderó que surt per l'esquerra. Anem entre marges que limiten els prats.
13 min. Sortim a la pista que va al Carreu que seguim per l'esquerra però aviat el deixem per agafar un camí carreter que surt a la dreta.
15 min. Vaig per un camí entre camps.
Sortim a un prat que travessem i ens situem en una bella roureda on hem de cercar el roure que és prou evident.
Té un tronc que cal 3 persones per abastar-lo. La seva alçària té una vintena de metres. També poder accedir des d'una cabana que hi ha propera a la que s'hi arriba venint d'una pista propera. És una opció per retornar.