LES PETJADES DE SIS DITS

Encara hauré de donar gràcies als meus problemes cardiològics que m'han permès descobrir racons com el que avui us vull explicar.
Ja feia temps que me n'havien parlat però mai tenia ni temps ni paciència per anar a buscar. Buscar què? Doncs que quan van fer el canal de Seròs (1914 - 1915), en un tram proper a la carretera en acabar el mur un treballador tenia 6 dits i va deixar la seva empenta en el formigó. De fet jo havia tingut un alumne amb 6 dits però de petit l'havien operat, era una deformació hereditària ja que també tenia 6 dits el seu pare i el padrí. Vaig anar a veure si ho trobava.




Per descobrir-ho és molt fàcil. Jo que vinc caminant d'Albatàrrec vaig seguir l'itinerari d'Abatarrec a montoliu pel canal de Serós  de la setmana passada. En arribar a Montoliu només cal seguir uns 250 metres avall el canal. Per la dreta davallen unes escales. Vosaltres continueu per la vora del canal. Als 10 metres ja trobareu la primera ditada.
Seguiu la vora i a l'acabament trobareu una altra ditada. Crec que són autèntics els 6 dits ja que ningú hagués perdut el temps marcant 6 dits al formigó. Ara és una curiositat ben desconeguda.
A l'altre costat del canal podreu veure, sota d'una torre de la llum, les espitlleres d'un búnquer que podreu visitar passant per un pont que hi ha uns metres més enllà.
Abans del pont hi ha un amagatall que caldria pensar que també seria bastit en la passada Guerra Incivil.

Comentaris