D'ALBATARREC A MONTOLIU

La veritat és que aquesta excursió és tan evident que he dubtat de posar-la però crec que mostra molt bé la meva evolució cardiaca - és el camí més llarg que he fet.
Tan sols consisteix en agafar el canal de Serós a Albatàrrec i anar aigües avall fins arribar a Montoliu i tornar per l'altre costat.
Es pot enllaçar perfectament amb l'excursió passada. Recordeu que el canal de Serós fa 100 anys aviat. Aquí us poso algunes imatges dels treballs d'aquell temps.

Sortim del Centre Mèdic d'Albatàrrec situat a l'acabament del poble. En alguns mapes encara situen l'escola. Prenem el carrer de les Escoles (cap a l'esqerra venint de Lleida.
3 min. Arribem al canal de Serós i anem per la dreta. Podem veure una serreta amb uns pins al seu capdamunt.
16 min. Passem per la vora d'un pont que ens queda a l'esquerra. Al fons podem veure el poble de Montoliu. 80 metres més enllà veiem una carretera asfaltada que ppuja a l'ermita de l'Abellar. Continuem per la banqueta del canal.
24 min. Pont sobre el canal per on podem escursar si volem el passeig.
30 min. Arribem a l'entrada de Montoliu que s'esten per la serra de l'esquerra. Passem pel pont de la carretera a l'altre marge del canal. Observem que pel costat passen les escorrialles del canal d'Urgell que ara passen pràcticament desapercebut quan 150 quilòmetres més amunt era més important que el canal de Serós que ara tenim al costat. Tornem per l'altre costat.
1 h. Tornem a Albatarrec on hem iniciat l'excursió.

Dificultat: Molt baixa. Itinerari circular.
Temps: 1 hora.
Distància: 4,1 quilòmetres.
Desnivell: Pla.
En el Wikiloc podreu trobar el track per si us interessa (clicar sobre el mapa)